KARJALAN

TYKISTÖKILTA RY

Karjalan Tykistökilta ry on aktiivinen kilta ja isolla jäsenmäärällään merkittävä valtakunnallinen toimija tykistöaselajin hyväksi. Kilta perustettiin 11.4.1965 Lappeenrannassa. Sen nimenä vuoteen 1993 saakka oli Karjalan Tykistörykmentin kilta ry. Nykyinen kotipaikka on Kouvola ja toiminta-alueena koko Suomi.

Kilta vaalii tykistöllisiä perinteitä ja ylläpitää maanpuolustusharrastusta ja -tietoutta, sekä edistää Karjalan tykistörykmentissä palvelevien varusmiesten viihtyvyyttä. Kilta tekee yhteistyötä muiden Karjalan prikaatin yhteydessä toimivien eri aselajikiltojen kanssa. Yhteistoimintaa on lisätty mm. tutustumalla muiden kiltojen tilaisuuksiin, sekä tarjoamalla muiden kiltojen jäsenille mahdollisuutta osallistua tykistöllisiin tapahtumiin. Yhteistyötä tehdään myös muiden tykistökiltojen, kuten Uudenmaan ja erityisesti Mikkelin seudun kenttätykistökillan kanssa.

Jäsenmäärä on tällä hetkellä 266. Jäseniksi voivat liittyä kaikki tykki- ja heitinmiehet sotilasarvoon katsomatta. Tule mukaan toimintaan! Jäsenhakemus löytyy täältä.